Gemenskap, stolthet, passion

En helt vanlig lördag

Lämna en kommentar

Jag vet inte om jag hade överlevt utan fotboll. Jo, överlevt hade jag förmodligen gjort om än i ett apatiskt tillstånd.  Jag kan utan problem plöja igenom en helg framför tv:n. Normalt? Knappast. Sant? Tyvärr. Du känner kanske igen dig? Om inte, grattis! Du är inofficiellt friskförklarad. Själv borde jag antagligen öppna telefonkatalogen, söka under ”terapi” och slå en pling till första bästa psykolog. Av hälsoskäl. Men vet du vad? Skit i det!

Man City slog Reading hemma med uddamålet. Grattis Premier League, du lever! En nära döden-upplevelse med lyckligt slut för de ljusblå. Dr Barrys satte pannan till och pulsen stabiliserades återigen.

Stoke fixade en pinne borta mot Tottenham. Åtta matcher utan förlust för Pulis & co. Minst sagt imponerande. Vill passa på att lyfta fram försvarsspelet aka ”slangbellan”. Mittbackarna Shawcross och Huth gav Tottenhams yttrar en rejäl lektion i hur man ”sparkar/nickar frisbee”. Jag tror inte att varken Bale eller Lennon blev särskilt förtjusta i introduktionen som innebar två förlorade poäng för Londonklubben i kampen om Champions League-platserna.

Roma – Milan 20:45. Själv fortsätter jag mitt maraton i nörderi. Tja!

Kommentera

