Gemenskap, stolthet, passion

Mina fotbollsönskningar inför 2013

2 kommentarer

Att UEFA och den europeiska domarkåren slutar favorisera storklubbarna.
Det räcker gott och väl med att de ekonomiska och marknadsmässiga kontrasterna är enorma. Sluta sparka på dem som redan ligger ned och minimera antalet till synes korrupta avsugningar.

Att Zlatan lämnar PSG.
Visst hade det varit lite småkul att få se ”Ibra” i Premier League? Det hade antagligen blivit succé även där, killen verkar inte kunna misslyckas. I vilket fall som helst hoppas jag att Zlatan lämnar Frankrike då han är för bra för Ligue 1. Som Ibrahimovic själv hintat om under sin tid i Barcelona bör man inte köpa en Ferrari för att sedan köra den som en Fiat.

Att den generella uppfattningen om att italiensk fotboll är defensiv och tråkig läggs till historieböckerna.
Jag är trött på att höra personer klaga på Serie A. Öppna ögonen och inse att allt har sin tid. Acceptera det faktum att saker och ting kan förändras och överge inlärd trångsynthet. Italiensk fotboll bjuder upp till dans i fördomarnas tid, välkommen in i verkligheten!

Att svensk media lägger ner smutskastningen av fotbollssupportrar.
P-A-S-S-I-O-N och H-U-L-I-G-A-N-I-S-M är två vitt skilda fenomen. Personligen skulle jag uppskatta om opinionsbildarna i detta land lärde sig att betona skillnaden på den hand som föder och den hand som stryper.

Gott nytt år fotbollsvänner!

2 thoughts on “Mina fotbollsönskningar inför 2013

  1. Så sant ang UEFA, Zlatan tror jag att det är för sent att gå till PL, Han kommer nog att gå till LA Galaxy nästa år tror jag.

    • Ja tråkigt nog är det kanske det. Men som vi alla vet är hoppet det sista som överger människan. Jag drömmer fortfarande om att få se Zlatan i PL, även om oddsen troligtvis är lägre på att flyttlasset i så fall går till staterna.

Kommentera

