Gemenskap, stolthet, passion

Är det nog nu?

Lämna en kommentar

Länge har svensk fotboll injicerats med hat, våld och huliganism. Igår kom så den fruktade, skrämmande och brutala överdosen. En man, en familjefar, en egenföretagare, en fotbollssupporter föll offer för meningslösheten i den inlärda idioti, den övergödda ondska som länge svärtat myntets baksida. Med detta är censuren borttagen, skiljelinjen mellan meningslösheten och döden raderad. Är det nog nu?

Ikväll beger jag mig till Stortorget i Helsingborg för att delta i en manifestation mot supportervåldet. Jag gör det iklädd matchtröja. Detta i ett enda syfte; att fetmarkera, understryka och cementera skiljelinjen mellan tillhörighet och hat, att gräva den djupaste och bredaste av vallgravar i direkt anslutning till gränsen mellan fotboll och våld.

Jag vill ta tillfället i akt att skänka mina djupaste kondoleanser till vår allas medmänniska, dennes anhöriga och Djurgårdens IF.

Vila i frid.  

Kommentera

